پیچ انگشتی چیست و چه کاربردی دارد؟

پیچ انگشتی چیست و چه کاربردی دارد؟

مهره ها نوع رایجی از اتصال دهنده ها هستند. این قطعات از یک تکه فلز با سوراخ رزوه ای تشکیل شده و به همراه یک پیچ برای نگه داشتن دو یا چند شی در کنار هم استفاده می شود. پیچ از طریق اجسام وارد می شود، پس از آن یک مهره در انتهای قطعه پیچ می شود و بدین وسیله اجسام را به هم فشار داده و محکم می کند. انواع مختلفی از مهره ها وجود دارد، اما یکی از آنها پیچ انگشتی است. در این مقاله به شما خواهیم گفت که پیچ انگشتی چیست و چه کاربردی دارد؟

آشنایی با پیچ انگشتی

پیچ انگشتی همچنین به عنوان پیچ پروانه ای نیز شناخته می شود و نوعی مهره است که با وجود دو زبانه مشخص می شود. اکثر پیچ های سنتی دارای شکل شش ضلعی هستند. شما می توانید با چرخاندن آنها را نصب و حذف کنید. پیچ انگشتی با استفاده از زبانه از سایر انواع پیچ ها متمایز می شود. این پیچ ها دارای دو زبانه هستند. این زبانه ها سطح چسبندگی را فراهم می کنند تا بتوانید آنها را به راحتی نصب و جدا کنید.

پیچ انگشتی چگونه کار می کند؟

پیچ های انگشتی مانند اکثر مهره های دیگر کار می کنند: آنها برای نگه داشتن دو یا چند شی در کنار هم طراحی شده اند. شما می توانید یک پیچ انگشتی را روی انتهای پیچ بچرخانید تا از جدا شدن اجسام متصل جلوگیری کنید. پیچ های انگشتی دارای رزوه داخلی هستند، بنابراین می توانند پیچ ​​هایی را که با آنها استفاده می شود بالا و پایین بکشند. با این حال، مزیت اصلی پیچ های انگشتی سهولت نصب و جداسازی آنهاست. شما می توانید آنها را راحت تر از انواع دیگر مهره ها به لطف بال هایشان نصب و جدا کنید. پیچ های سنتی شکلی شش ضلعی دارند و با داشتن شش ضلع، ممکن است در گرفتن آنها دچار مشکل شوید. پیچ های انگشتی با ارائه زبانه ها طراحی ارگونومیک تری را ارائه می دهند. به جای گرفتن پایه پیچ می توانید دو زبانه آن را بگیرید. هنگام انتخاب پیچ انگشتی باید چند نکته را در نظر بگیرید. این قطعات از مواد مختلفی ساخته می شوند. برخی از آنها از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند، در حالی که برخی دیگر از آلومینیوم، مس و سایر آلیاژهای آهن ساخته شده اند.

Leave a Reply Cancel reply

ASK
0